"BAWÍK II"
330XD



Obecné údaje:

Seznam závad:

datum popis oprava km cena [Kč]
13.08.2010 Prokluzující spojka Není co dodat, prostě spotřebák. 133 000 10 500
27.12.2010 Vadná řídící jednotka žhavení Výměna v Horimex Olomouc + dvě žhavičky a kolíky žhavení 141 000 7 944
27.12.2010 Prasklá kost zadního stabilizátoru Výměna 144 500 450
27.12.2010 Vadný čep na předním levém kole (vůle) Výměna ramena 144 500 3 000 +-
27.10.2011 Prasklá zadní manžeta levé přední poloosy Výměna manžety a vazelíny 153 000 1 400
15.4.2013 Vůle v tyčkách přeních stabilizátorů Naplánována výměna 176 000 -

Seznam výdajů:

datum popis km cena [Kč]
21.06.2010 Chrom rámečky kolem budíků. 130 990 600
23.06.2010 Aktivace denního svícení dálkovými světly na zhruba 20%. 131 000 500
10.07.2010 Filtr sání. 132 000 990
10.07.2010 Parkovací senzory. Displej s pípákem schován k nevyužívanému cigaretovému prostoru. 132 000 1 100
10.07.2010 Protiskluzová podložka do kufru. 132 000 760
10.07.2010 První servis:
  • olej Mobil1 5W40 (7.5l)
  • olejový + palivový + pylový filtr
  • odlučovač oleje
134 000 1 600
23.9.2010 Rozpěrná tyč, hliník šitý na míru. 137 000 1 000
21.10.2010 Nové boční sklo po vykradení cihlou. 138 487 5 093
22.10.2010 Velký servis, kde se vyměnilo vše, co během provozu vybublalo na povrch:
  • Spojka LUK
  • Nové silentbloky motoru a převodovky
  • Motorový olej 7.5l 5W40 Castrol, filtr MANN
  • Olej v převodovce (1.5l) a rozvodovce (0.25l), Motul Gear 300 API GL-5
  • Olej v zadním diferenciálu (1l) Castol SAF-XJ 75W140
  • Žhavící svíčky NGK Y-547AS
  • Palivový filtr MANN
138 666 23 784
20.12.2010 Nové disky, 8Jx18 ET37 styling 135 (z 5er 530XD) 16 000
27.12.2010 Řídící jednotka žhavení, 2 žhavící svíčky. 141 000 7 944
21.3.2011 Jarní servis:
  • Výměna pružin - originální za Eibach Pro Kit
  • Olej 5W40 7.5l + filtr
  • Zadní kost stabilizátoru
  • Nové LP rameno (špatný čep) - TRW
144 500 14 274
15.3.2011 Letní pneu - Goodyear F1 Asymmetric 225/40 R18 145 000 14 000
27.10.2011 Podzimní servis:
  • Olej 0W40 7.5l - Mobil1, filtr MANN
  • Nová zadní manžeta přední poloosy + vazelína
153 000 4 000
16.4.2012 Jarní servis: 161 000 20 300
15.9.2012 Olej Mobil1 0W40, filtru MANN 169 000 2 700
15.9.2012 Oprava předního nárazníku
(spodní díl podběhu, vzduhcové vedení k brzdám, příčka)
169 000 2 300
15.9.2012 Zimní pneu Semperit Speed Grip 2 225/45 R17 169 000 10 400
15.4.2013 Jarní servis:
  • Olej 5W40 7.5l + filtr
  • Řemen alternátoru Contitech, kladky INA
  • Zadní silentbloky předních ramen Lemföder
  • Palivový filtr MANN
176 000 6 800
14.3.2014 Oprava a srovnání oparkovaných letních pneu - "nakopnuté" již při koupi 196 000 2 450
17.3.2014 Servis spojky:
  • Olej 5W40 7.5l + filtr
  • Spojková sada + dvouhmotový setvačník LUK
  • brzdová kapalina
196 000 25 500
14.7.2014
  • zadní kosti stabilizátoru Lemförder
  • středové uložení kardanu vč. ložiska
  • hardyspojka kardanu
200 000 17 614
16.2.2015 Jarní servis:
  • Olej 5W40 7.5l + filtr
  • Řemen klimatizace
  • Levé LP rameno Lemförder
  • Geometrie
208 000 11 500
9.3.2015 Mimořádný servis:
  • Silentbloky motoru
  • Přední kotouče ATE + desky ATE ceramic
208 500 13 500
15.9.2015
  • Olej 5W40, filtr MANN
  • Zadní kotouče ATE + desky ATE ceramic
214 150 8 000

Události:

datum popis km
11.07.2010 Zaslepení EGR ventilu. Ale již bylo dokonáno. Je hezké vidět, že někdo má stejný náhled na ekologii jako já. 132 000
11.07.2010 Odstranění swirl flaps - vířivé klapky, taková blbůstka, co se ráda utrhne a zničí motor. M57N EURO3 má ještě citlivé 4mm osky, novější EURO4 už mají zesílené 4.5mm 132 000
8.10.2010 Nějaká dobrá duše si řekla, že mám lak v příliš dobrém stavu, takže tento problém vyřešil klíčem (oboje dveře a zadní blatník) 138 000
14.10.2010 Odstranění bočního okénka dalším hodným spoluobčanem, kterému se zalíbily energit bombóny. Plus poškrábaná sedačka spolujezdce a loketní opěrka od prohozeného kusu betonu. Děkujeme! 138 000
1.12.2010 Špatné starty v teplotách pod nulou, pod -10 už je to hodně dlouhá podívaná. 138 000
20.12.2010 Test ampérmetrem, odběr z baterie po otočení klíčkem 20A, to skutečně není žhavení, to je tak čerpadlo a osvětlení. Pojistka žhavení v pořádky, zbývá jediný viník - řídící jednotka žhavení.
27.12.2010 Výměna řj. žhavení a dvou žhaviček. Rozdíl neskutečný, v -12 stačí 2x nažhavit a už to vrčí. Jen ta baterka už to s funkčním žhavením nedává úplně s grácií. 141 000
21.3.2011 Výměna pružin za kratší Eibach Pro Kit
(snížení vzadu 25mm, vepředu 30mm)
Výška s originál
Výška s Eibach
145 000
21.3.2011 Výměna levého předního ramena. Spolu novými pružinami se to konečně opět chová jako BMW
145 000
31.3.2011 Nové disky 18" + nové pneu Goodyear F1 Asymmetric 225/40 R18.
145 000
15.8.2011 Renovace laku pastou brusnou pastou Farecla a pak doleštovací M3 + Turtle Wax. Mikroškrábance z myček, kam jezdil předchozí majitel, jsou konečně pryč
20.8.2011 Očista IC. Opravdu hodně, HODNĚ bordelu z venčí. Uvniř čisto, oleje z turba minimum. 148 000
22.9.2011 Dodělán teploměr oleje - z EZK koupena stavebnice digi teploměru PMT7177 SX (zelené segmentovky vyměněny za červené), čidlo umístněno do stávajícího závitu v těle filtru oleje a zafixováno dutým (kvůli kabeláži) šroubem.
Čidlo
Interiér
400
27.10.2011 Výměna manžety poloosy, vibrace zmizely.
Zadní tlumiče jsou ale KO, přední v závěsu :(
153 000
16.4.2012 Výměna všech tlumičů a horních uložení. Nově Bilstein B6 Sport.
Ve spojení s pružinami Eibach Pro Kit je to dobrá kombinace.
161 000
07.2012 Dovolená v Alpách spojená s návštěvou Grossglockner Hochalpenstrasse - jedinečný motoristický zážitek! 165 600
18.11.2012 Nasazení zimních kol (Semperit SpeedGrip 2) 171 000
10.4.2013 Nasazení letních kol (GY F1 Asymetric) - mají už namále, brzy půjdou 176 000
5.4.2013 "roadmovie" Norskem na sever. Téměř 9000km za 16 dní bez ztráty moto-kytičky. 181 000
13.6.2014 Magická hranice km překročena :) 200 000

Fotogalerie:

Specifikace:
(hodnoty v [] odpovídají reálným údajům)

Motor typ M57N
počet válců 6 (řadový)
ventilů/válec 4
obsah [ccm] 2993
vrtání [mm] 84
zdvih [mm] 90
kompresní poměr 17.0:1
výkon [kW/HP] 150 / 204
při ot/min 4000
kr. moment [Nm] 410
při ot/min 1500 - 3250
max. otáčky [ot/min] 4750
řídící jednotka DDE 5.0
(Digital Diesel Elektronics)
emisní norma EURO3
převodovka 6-stupňová manuální, final drive 2.47:1
Převodové poměry:
1 - 5.08 : 1
2 - 2.80 : 1
3 - 1.78 : 1
4 - 1.26 : 1
5 - 1.00 : 1
6 - 0.84 : 1
Karoserie typ sedan, 4 dveře
počet hnaných náprav 2 trvale
33% přední, 66% zadní
barva černá metal.
objem kufru [l] 420
typ ráfků lité 17"
pneu 225/45 R17 91W
brzdy přední
         zadní
         ruční
kotoučové 325mm
kotoučové 320mm
bubnová
pal. nádrž [l] 63
Rozměry 
[mm]
délka [mm] 4488
šířka [mm] 1757
výška [mm] 1369
rozvor [mm] 2725
rozchod p/z [mm] 1484 / 1483
Hmotnosti
[kg]
pohotovostní 1650
užitečná 500
celková 2150
Spotřeba [l/100km] město 10.1
mimo město 6.2
průměr 7.6
Výkony
v [] údaje po chipu
max rychlost [km/h] 234 [neměřeno]
0-100km/h [s] 7.7 [neměřeno]
80-120km/h 4.rs [s] 6.2 [4.3]
80-120km/h 5.rs [s] 7.8 [5.6]
80-140km/h 4.rs [s] 9.6 [6.8]
80-140km/h 5.rs [s] 11.9 [8.4]
0-160km/h [s] 18.8 [13.9]
1/4 míle [s] 15.4 [neměřeno]
Graf výkonu v závislosti na otáčkách
Graf otáček v závislosti na rychlosti
Výbava tov. značení 346X ED71 01
automat. klimatizace
palubní počítač
přední a boční airbagy (4)
el. ovladaná okna, zrcátka
jízdní asistenty ABS, DSC, el. uzávěrka obou diferenciálů
Radio Bussines CD - RDS, TP, EON
Audio soustava Harman-Kardon
PDC (parkovací asistent, neoriginál)
Autoalarm s hlídáním interiéru

Další zajímavé odkazy:


Poslední aktualizace 06.05.2016 08:55
Komu se tyto stánky líbí, nelíbí nebo má nějaké připomínky či zlepšováky, může mi buďto napsat nebo nechat vzkaz v knize návštev nebo ... však už víte ;-)
center /td